نگرانی نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشت مقامات صهیونیستی در دادگاه بین المللی کیفری حمله موشکی به مواضع نظامیان صهیونیست در جولان اشغالی هلاکت سه نظامی صهیونیست در حمله مقاومت به کرم ابوسالم جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی سردار غیاثی: امنیت و اقتدار امروز ما از نعمت ولایت است حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت» (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است زندان رفتن نتانیاهو فعلا منتفی شد اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟ ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد عملیات ویژه گردان‌های القسام در «کرم ابوسالم» + فیلم انفجار، کابل افغانستان را لرزاند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حملات حزب‌الله لبنان در واکنش به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی ادامه دارد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) موساد و شاباک به شکست نظامی در غزه اذعان کردند شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی تهدید به شورش کردند نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس حماس: به فرمول یک توافق مشخص دست یافته‌ایم رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
سرخط خبرها

رئیسی در دیدار با هنرمندان: سرعت تورم کاهش یافته و به‌تدریج کمتر می‌شود

  • کد خبر: ۱۰۵۰۱۵
  • ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱
رئیسی در دیدار با هنرمندان: سرعت تورم کاهش یافته و به‌تدریج کمتر می‌شود
آیت‌الله رئیسی، ادامه اصلاح سیاست‌های پولی و مقابله همزمان با گرانفروشی را سیاست دولت برای کاهش رنج مردم از گرانی‌ها عنوان کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور روز گذشته در حاشیه دیدار هنرمندان گفت: دستور کار اصلی دولت در زمینه معیشت در این ۸ ماه، مهار اسب سرکش تورم بود، چرا که چهار سال تورم بالای ۴۰ درصد و رشد‌های اقتصادی منفی یا نزدیک به صفر، به قدرت خرید مردم به‌ویژه قشر‌های ضعیف آسیب‌های جدی زده  است.

وی افزود: بنابراین فوری‌ترین دستور کار، جلوگیری از سیل تورم و تلاش برای بهبود قدرت خرید خانوار شد. اتخاذ تصمیمات مهم پولی و مالی در این مدت موجب شد که نرخ تورم دوازده ماهه از حدود ۶۰ درصد در شهریور ۱۴۰۰ به ۴۶ درصد در اسفند ۱۴۰۰ رسیده یعنی بیش از ۱۳ واحد درصد کاهش داشته است.

رئیس‌جمهور گفت: البته این به این معنی نیست که در این مدت، قیمت کالا‌ها و خدمات افزایش نداشته است، اما موفقیت دولت این است که ظرف هشت ماه توانسته تا حدّی، جلوی آن سیل تورمی را بگیرد. آیا این یعنی سیل تورم و خرابی‌های آن متوقف شده؟ خیر، اما نشان دادیم می‌توانیم سرعت تورم را کم و در ماه‌های آینده نیز ان‌شاءالله کمتر و کمتر کنیم تا به تدریج اقتصاد ملی بتواند از زیر آوار تورمی کم ر راست کند.

وی ادامه داد: البته در کنار تورم به عنوان علت ساختاری گرانی، بعضی سوء استفاده‌ها نیز وجود دارد که اساساً دستگاه‌های نظارتی دولت موظف به جلوگیری از این سوء استفاده‌ها هستند. باید مراقبت شود عده‌ای به بهانه وجود این تورم ساختاری، برای تامین منافع و اغراض نامشروع شخصی یا گروهی، قیمت‌ها را فراتر از واقعیت‌های اقتصادی  به مردم تحمیل نکنند، وظیفه بخش‌های نظارتی در اینجا آن است که مراقبت کنند تا در حق مردم اجحاف نشود.

رئیسی گفت: کما اینکه تا کنون هم اقدامات نهاد‌های نظارتی در این عرصه نتیجه بخش بوده و توانسته در مواردی، دست‌های پشت پرده در ایجاد فشار گرانی به مردم را شناسایی و اقدامات مخرب آن‌ها در بازار را خنثی کند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: دولت اقدام موثر در هر دو بخش یعنی تداوم اصلاح سیاست‌های پولی- مالی، و مبارزه با گران‌فروشی  را انشاالله با جدیت پیگیری خواهد کرد تا بتوانیم فشار گرانی بر معیشت مردم عزیز را به تدریج کم و کمتر کنیم.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->